Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową

Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową

W dobie zalewających nas zewsząd reklam, stworzenie skutecznej kampanii reklamowej nie jest rzeczą prostą i oczywistą. Spróbujmy więc nakreślić proces jakim powinniśmy się kierować, aby dotrzeć do klientów i zainteresować ich swoimi usługami.

Pierwsze nasze kroki powinniśmy skierować w stronę biurka. Z kartką papieru i ołówkiem w dłoni powinniśmy przeanalizować obecną sytuację w jakiej znajduje się nasza firma i jak dociera do klientów. Szukać błędów, spróbować postawić się w roli klienta, zastanowić się co można zrobić inaczej od konkurencji i będzie to jednocześnie klientowi na rękę.

Następnie warto określić jakie konkretnie cele ma odnieść nasza kampania. Bez tego będziemy brnąć na oślep i trudno będzie o realną ocenę skuteczności naszych działań. Czy interesuje nas budowa marki, samo zwiększenie sprzedaży, czy zachęcenie do konkretnej usługi będącej w dołku. Gdy to mamy już sobą powinniśmy zdecydować się jakich mediów użyjemy, aby wykrzyczeć światu swoją ofertę. Najkorzystniejszym jest wybranie kilku form, gdyż pojedyncze bywają zbyt ryzykowne. Więc nie zamykajmy się jedynie na sieć, gdyż drukarnia Kraków to także dobry wybór. Rozkładając promocję na wiele kanałów bardziej regularnie wbijamy się w pamięć, zamiast natrętnie atakować z jednego źródła, odpychając zamiast zachęcając.

Budżet. To do czego wszelcy właściciele nie lubią przechodzić. Niestety, reklama to nie tylko dobre pomysły i burze mózgów, ale też inwestycja w twardej walucie. Każdą złotówkę musimy dwa razy obejrzeć, ale nie możemy też skąpić na jakości i wybierać tańszej opcji jako zamiennik tej jakościowej.

Jak widać, nie wygląda to trudno, jednak przemyślenia, a realizacja to dwie różne rzeczy. Dopiero wypuszczając swoją kampanię w świat zauważymy jak wiele błędów popełniliśmy. Dlatego czasami warto skierować się do odpowiednich specjalistów, którzy tych błędów nie popełnią. Wyspecjalizowana agencja reklamowa wykona to wszystko za ciebie i w ramach dużego doświadczenia odpowiednio zaradzi na każdy z punktów dobrej kampanii.

Dodaj komentarz