Jak efektywnie wykorzystać marketing szeptany?

W czasach gdy znaczenie influencerów rośnie marketing szeptany staje się bardzo skuteczną metodą budowania sieci klientów. Dodatkowo wykorzystując ten typ marketingu można szybko przekazywać informacje związane z produktami czy usługami firmy.

Co jest ważne w marketingu szeptanym?

Właściwie realizowany marketing szeptany musi być odpowiednio moderowanym przekazem. Znaczenie ma wywoływanie dyskusji w wybranym temacie, który związany jest, choćby z zastosowaniem produktu, który ma być promowany. Dopiero w ramach takiej dyskusji mogą pojawić się wzmianki o produkcie czy usłudze. Bardzo ważne jest, aby rozmowy prowadzone były w sposób naturalny. Nachalne promowanie produktu nie ma nic wspólnego z marketingiem szeptanym. Taka forma marketingu nie jest sprzedażą bezpośrednią. Jednocześnie w ramach akcji marketingu szeptanego niewłaściwe, nachalne promowanie produktu może być jedynie szkodę. Gdy prowadzi się działania w ramach marketingu szeptanego w przestrzeni internetowej ważne jest uczestnictwo w dyskusjach czy tworzenie dyskusji, które w naturalny sposób są ważne dla odbiorców. W ramach takich dyskusji można wplatać informacje, które pochodzą od firmy. Im ciekawiej prowadzona rozmowa, tym znacznie większe korzyści można odnieść z marketingu szeptanego. Dodatkowo przy wyrażaniu opinii na temat produktów czy usług niezbędne jest prezentowania umiarkowanie pozytywnej opinii na temat marki. Bardzo często należy w wielu dyskusjach prezentować neutralną opinię.

Korzyści z marketingu szeptanego

Marketing szeptany jest w stanie przynieść firmom wiele długoterminowych korzyści. Obejmuje to między innymi:

– możliwość dotarcia do potencjalnych klientów,

– budowanie wiarygodności marki,

– długofalowe korzyści w zakresie dostępu do informacji o marce.

Do korzyści marketingu szeptanego można zaliczyć między innymi możliwość realizowania go przy niskich kosztach. W porównaniu do wielu innych metod marketingowych można uzyskać świetne wyniki przy ograniczonym budżecie. Z tego powodu nawet marki, które dysponują mniejszymi środkami finansowymi mogą decydować się na wykorzystanie możliwości marketingu szeptanego.

Działania w ramach marketingu szeptanego realizowane są poprzez strony internetowe, fora. Jednak w coraz większym stopniu wykorzystywać można portale społecznościowe. W ten sposób można budować kanały prezentowania informacji o marce, które można wykorzystywać również w przyszłości. Jest to długoterminowa korzyść. Natomiast właściwie prowadzony marketing szeptany pozwala przynieść duże korzyści finansowe. Możliwość generowania długoterminowych zysków ma duże znaczenie z punktu widzenia efektów, które jest w stanie przynosić marketing szeptany. Jednak gdy zamierza się realizować takie działania marketingowe bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie kampanii. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia nie popełniania błędów mogących negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Nieetyczne chwyty czy też nieuczucie prezentowanie informacji może prowadzić do budowania negatywnego wizerunku marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *