Jak efektywnie wykorzystać marketing szeptany?

W czasach gdy znaczenie influencerów rośnie marketing szeptany staje się bardzo skuteczną metodą budowania sieci klientów. Dodatkowo wykorzystując ten typ marketingu można szybko przekazywać informacje związane z produktami czy usługami firmy.

Co jest ważne w marketingu szeptanym?

Właściwie realizowany marketing szeptany musi być odpowiednio moderowanym przekazem. Znaczenie ma wywoływanie dyskusji w wybranym temacie, który związany jest, choćby z zastosowaniem produktu, który ma być promowany. Dopiero w ramach takiej dyskusji mogą pojawić się wzmianki o produkcie czy usłudze. Bardzo ważne jest, aby rozmowy prowadzone były w sposób naturalny. Nachalne promowanie produktu nie ma nic wspólnego z marketingiem szeptanym. Taka forma marketingu nie jest sprzedażą bezpośrednią. Jednocześnie w ramach akcji marketingu szeptanego niewłaściwe, nachalne promowanie produktu może być jedynie szkodę. Gdy prowadzi się działania w ramach marketingu szeptanego w przestrzeni internetowej ważne jest uczestnictwo w dyskusjach czy tworzenie dyskusji, które w naturalny sposób są ważne dla odbiorców. W ramach takich dyskusji można wplatać informacje, które pochodzą od firmy. Im ciekawiej prowadzona rozmowa, tym znacznie większe korzyści można odnieść z marketingu szeptanego. Dodatkowo przy wyrażaniu opinii na temat produktów czy usług niezbędne jest prezentowania umiarkowanie pozytywnej opinii na temat marki. Bardzo często należy w wielu dyskusjach prezentować neutralną opinię.

Korzyści z marketingu szeptanego

Marketing szeptany jest w stanie przynieść firmom wiele długoterminowych korzyści. Obejmuje to między innymi:

– możliwość dotarcia do potencjalnych klientów,

– budowanie wiarygodności marki,

– długofalowe korzyści w zakresie dostępu do informacji o marce.

Do korzyści marketingu szeptanego można zaliczyć między innymi możliwość realizowania go przy niskich kosztach. W porównaniu do wielu innych metod marketingowych można uzyskać świetne wyniki przy ograniczonym budżecie. Z tego powodu nawet marki, które dysponują mniejszymi środkami finansowymi mogą decydować się na wykorzystanie możliwości marketingu szeptanego.

Działania w ramach marketingu szeptanego realizowane są poprzez strony internetowe, fora. Jednak w coraz większym stopniu wykorzystywać można portale społecznościowe. W ten sposób można budować kanały prezentowania informacji o marce, które można wykorzystywać również w przyszłości. Jest to długoterminowa korzyść. Natomiast właściwie prowadzony marketing szeptany pozwala przynieść duże korzyści finansowe. Możliwość generowania długoterminowych zysków ma duże znaczenie z punktu widzenia efektów, które jest w stanie przynosić marketing szeptany. Jednak gdy zamierza się realizować takie działania marketingowe bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie kampanii. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia nie popełniania błędów mogących negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Nieetyczne chwyty czy też nieuczucie prezentowanie informacji może prowadzić do budowania negatywnego wizerunku marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *